Researcher czy dydaktyk medialny?
Rynek pracy podlega ciągłym zmianom. Postęp techniczny sprawia, że przestają być atrakcyjne zawody, które do tej pory były na topie, a zamiast nich powstają nowe. To niewątpliwie efekt nowego zapotrzebowania konsumentów. Kilka lat temu nie słyszano o zawodach, które w dzisiejszych czasach nie budzą zdziwienia - specjaliści public relations, menadżerowie kultury, analitycy finansowi.
Jak skutecznie pokierować swą karierą zawodową? W jakich zawodach można będzie znaleźć pracę za kilka lat? Jakie będzie zapotrzebowanie na rynku pracy? Jakie będą zawody nieproduktywne? W jakim kierunku się przekwalifikować? Oto pytania na które starali się odpowiedzieć uczestnicy grupowych warsztatów realizowanych w pierwszy dzień marca w MCK w Ostrowcu Świętokrzyskim w ramach projektu „OHP jako realizator usług rynku pracy” współfinansowanego przez Unie Europejską ze środków EFS. Uczestników interesowały nowe zawody tj. dydaktyk medialny, traffic manager, menedżer kultury czy etyczny haker.
Doradca zawodowy MCK Lidia Żak przedstawiła tendencje zatrudnienia i prawdopodobną sytuację na rynku pracy w ciągu najbliższych kilku lat. Informacje zaczerpnięte z Międzyresortowego Zespołu do Prognozowania Popytu na Pracę posłużyły również do dyskusji dotyczące możliwości kształcenia w nowych zawodach.
Pośrednik pracy z PPP OHP - Anna Kaniewska przedstawiła informacje dotyczące obecnej sytuacji rynkowej w regionie.
Fot. 1. Uczestnicy warsztatów
Autor tekstu i zdjęć: Lidia Żak
|