
Początek roku 2016 r. dla Młodzieżowego Centrum Kariery w Sandomierzu rozpoczął się bardzo pracowicie. Styczeń to czas nowych postanowień oraz zwyżki motywacji do działania. Wchodzimy w nowy rok pełni energii oraz wiary w lepszą przyszłość. Wielu młodych ludzi poszukuje wówczas swojego miejsca na rynku pracy. Jednak nie jest to proste zadanie, ponieważ wymaga uzyskania informacji, porady, a często również podzielenia się swoimi obawami z drugą osobą. Dlatego młodzi ludzie chętnie korzystają z porad indywidualnych w MCK Sandomierz.
Indywidualna rozmowa z klientem to podstawowa forma pracy doradcy zawodowego, która ma na celu rozpoznanie problemu klienta i pomoc w jego rozwiązaniu. Podczas spotkania radzący się ma możliwość swobodnego opowiedzenia o swoich potrzebach oraz szansę na wypracowanie optymalnego dla siebie rozwiązania sytuacji problemowej. Do najczęstszych potrzeb klientów korzystających z pomocy doradcy zawodowego z MCK Sandomierz należą: określenie predyspozycji i uzdolnień zawodowych, planowanie kariery, przygotowanie dokumentów aplikacyjnych oraz poznanie metod i technik poszukiwania zatrudnienia. Rolą doradcy zawodowego jest wówczas wspieranie i motywowanie do podejmowania przemyślanych i opartych na wiedzy decyzji. Często wykorzystując różne narzędzia diagnostyczne w postaci testów i kwestionariuszy oraz tworząc wspólnie z klientem plan działania, dzielącego dążenie do wyznaczonego celu na kolejno realizowane etapy, przez co staje się on prostszy i bardziej realistyczny do osiągnięcia.
![]() |
Fot. 1. Klient podczas rozwiązywania Kwestionariusza osobowości Hartmana
Autor tekstu i zdjęć: Monika Kozakiewicz