SZKOLENIE „PRACOWNIK ADMINISTRACYJNO-BIUROWY Z PAKIETEM MS OFFICE”

W miesiącu marcu w Ośrodku Szkolenia Zawodowego w Opatowie zostało zorganizowane szkolenie „Pracownik administracyjno – biurowy z pakietem MS OFFICE”.

W szkoleniu brała udział  grupa 10 osobowa. Zajęcia trwały 40 godzin (5 dni po 8 godz.) od 18 marca do 22 marca. Szkolenie realizowane było w OSZ w Opatowie, prowadziła je mgr inż. Anna Dymanowska – specjalista ds. rozwoju zawodowego.

Kurs obejmował naukę obsługi pakietu MS Office (MS Word, MS Excel, MS PowerPoint) oraz Internet dla początkujących. Uczestnicy poznali zagadnienia podstawowe dotyczące obsługi komputera, takie jak: podstawy użytkowania systemu MS Windows; modułu Eksplorator Windows; typów plików i ich identyfikacji przy poprzez rozszerzenia itp. Poznali funkcje  i zadania edytora tekstu MS Word – w tym formatowanie i modyfikowanie tekstu, tabel, obrazków w edytorze tekstu. Przeprowadzone zostały też zajęcia na temat pracy z arkuszem kalkulacyjnym MS Excel, m. in.: zastosowanie formuł, tworzenie baz danych, opracowywanie  i modyfikacja danych różnych typów – tekstowych, liczbowych, księgowych itp.

Uczestnicy projektu nauczyli się, jak zakładać konto e-mail i wyszukiwać informacji w Internecie. Poznali zastosowanie i tworzenie plików PDF, tworzyli internetowe albumy ze zdjęciami np. Google Picasa, nauczyli się instalacji i obsługi komunikatora Skype, a także jak prowadzić rozmowy telefoniczne przez Internet. Ponadto zajęcia objęły także tworzenie prezentacji multimedialnej w programie MS Power Point  i wielu innych zagadnień i ciekawostek związanych z obsługą komputera (obsługa plików multimedialnych, korzystanie z różnego typu portali społecznościowych i wyszukiwarek).

Uczestnicy zapoznali się z praktyczną obsługą urządzeń biurowych: skaner, kserokopiarka, drukarka, telefon –fax,  bindownica, rzutnik komputerowy, komputer, laptop itp. Poznali zagadnienia z: prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, metod techniki pracy biurowej, prowadzenia dokumentacji sekretariatu, organizacji obiegu dokumentów, korespondencji biurowej, techniki sporządzania różnych dokumentów biurowych, zakresu marketingu, ogólnej kultury i etyki pracy biurowej oraz autoprezentacji.

Szkolenie odbyło się w ramach własnej inicjatywy na rzecz promocji zatrudnienia ludzi młodych.

Fot. Uczestnicy szkolenia wraz z prowadzącą.

Autor tekstu: Anna Dymanowska

Autor zdjęć: Anna Dymanowska, uczestnik szkolenia