
Uczestnicy projektu „Pomysł na siebie-YEI” podczas kolejnych zajęć grupowych z doradcą zawodowym w Skarżysku-Kamiennej
W dniu 3 listopada, młodzież nabywała wiedzę i umiejętności skutecznego pisania dokumentów aplikacyjnych. Autoprezentacja na papierze w formie CV i listu motywacyjnego to bardzo ważny etap w procesie poszukiwania pracy.
Podczas rozmowy kierowanej z uczestnikami, doradca zawodowy podkreślił jakie informacje są potrzebne przy sporządzaniu dokumentów oraz co powinno poprzedzać pisanie. Omówione zostały zasady ich powstawania. Głównym celem zajęć było napisanie próbnego życiorysu zawodowego i listu motywacyjnego w odniesieniu do konkretnej, wybranej przez siebie oferty pracy. Po ich przeczytaniu okazało się jakie błędy popełniła młodzież. Z pomocą multimedialnego poradnika „Szukam pracy” omówiono błędy oraz przeanalizowano wzorcowe aplikacje.
Tematyka zajęć była bardzo ważna w aktywizacji młodych ludzi. Kolejne będą o rozmowie kwalifikacyjnej z potencjalnym pracodawcą.
Fot. 1. Uczestnicy zajęć
Fot. 2. Omówienie podstawowych błędów podczas pisania dokumentów aplikacyjnych
Autor tekstu: Zofia Nikodem
Autor zdjęć: uczestnik zajęć
|