
Profesjonalne dokumenty aplikacyjne - moją wizytówką
14 maja 2014 r. w Środowiskowym Hufcu Pracy w Jędrzejowie odbyły się warsztaty doradcy zawodowego z uczestnikami hufca. Celem spotkania było przekazanie wiedzy na temat dokumentów aplikacyjnych. Doradca zawodowy, Bożena Leksa przedstawiła zebranym rodzaje życiorysów zawodowych. Zapoznała młodzież z zasadami pisania CV. Uczestnicy obejrzeli również kilka przykładowych wzorów życiorysów. W części ćwiczeniowej, uczestnicy doskonalili umiejętność pisania dokumentów aplikacyjnych. Wspólnie z doradcą zawodowym ustalali co powinno zostać umieszczone w dokumentach. Ważne jest wcześniejsze zgromadzenie, informacji pomocnych dotyczących dat, miejsc nauki i pracy, które zamieścimy w aplikacjach. Prowadząca warsztaty podkreśliła, że te dokumenty są naszą wizytówką zarówno podczas rekrutacji do szkoły, jak i do pracy. Każdemu powinno zależeć, żeby zrobić pozytywne pierwsze wrażenie. Młodzież dowiedziała się też, czego należy unikać przygotowując profesjonalnie dokumenty.
Warsztaty odbyły się w miłej i twórczej atmosferze. Na zakończenie młodzież została zaproszona na kolejne spotkanie, którego tematem będzie „Moje pierwsze interview”.
Fot. 1. Uczestnicy spotkania z doradcą zawodowym
Fot. 2. Praktyczne przygotowanie swojego CV
Autor tekstu: Bożena Leksa
Autor zdjęć: Bożena Leksa, uczestnik spotkania
|