2 – DNIOWA WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO

W dniach 15-16 czerwca 2016 r. uczestnicy Hufca Pracy w Pińczowie pod opieką Komendanta Hufca Fryderyka Wywiała oraz wychowawców Martyny i Jerzego Łaganowskich wyjechali na 2-dniową wycieczkę do Zakopanego. Pierwszy dzień wycieczki rozpoczął się pobytem w Aqua Parku w Zakopanem, gdzie młodzież miała możliwość zrelaksować się w kompleksie basenowym składającym się z licznych zjeżdżalni, jacuzzi, basenów. Olbrzymim atutem w tym kompleksie jest możliwość podziwiania malowniczych widoków na Tatry, bez konieczności wychodzenia z wody .

Po zakończonej kąpieli nasza wycieczka udała się do pensjonatu „ Palace ” celem zakwaterowania i zjedzenia obiadu. Następnie wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę po Zakopanem. Pierwszym punktem naszego spaceru był zabytkowy cmentarz na Peksowym Brzysku. Jest to pierwszy cmentarz zakopiański, który powstał w połowie XIX w. Pochowano tutaj ludzi szczególnie zasłużonych dla miasta. Na chwilę przystanęliśmy przy mogile Kornela Makuszyńskiego- poety i prozaika. Podziwialiśmy również kościółek Matki Boskiej Częstochowskiej z 1847 r. wykonany z drewna modrzewiowego. Wieczorem po kolacji młodzież miała możliwość odpoczynku, chętni skorzystali z siłowni znajdującej się w ośrodku.

W drugim dniu wycieczki udaliśmy się na pieszą wycieczkę. Pierwszym punktem naszego zwiedzania była skocznia narciarska, na której odbywają się Puchary Świata. Wjechaliśmy wyciągiem na sam szczyt, skąd narciarze rozpoczynają zawody. Kilka pamiątkowych zdjęć i ruszyliśmy dalej. Kolejnym etapem było wejście na Gubałówkę . Przepiękne widoki i wspaniała pogoda wynagrodziły nam trud wyprawy. Uczestnicy wycieczki mieli okazję zażywać kąpieli słonecznych na tarasie widokowym. Po godzinnym odpoczynku udaliśmy się do Buforowego Wierchu, gdzie znajduje się kolej linowo- krzesełkowa.. Jest to najwyższe wzniesienie Pasma Gubałowskiego. Tą właśnie kolejką zjechaliśmy w dół, skąd wyruszyliśmy na Krupówki celem zakupienia pamiątek z wycieczki. Podczas naszego pobytu w Zakopanem mieliśmy okazję poznać historię regionu, zobaczyć wiele ciekawych miejsc oraz aktywnie odpoczywać. Poznaliśmy uroki Tatr. Dzięki wspaniałej pogodzie plan naszego pobytu w Zakopanem został w pełni zrealizowany. Wycieczka pokazała uczestnikom hufca jak wiele ciekawych miejsc jest w naszym kraju.