Nasz piąty dzień – zwiedzamy atrakcje Elbląskie

W porcie Buczyniec młodzież Hufca Pracy w Kielcach rozpoczęła Rejs statkiem po Kanale Ostródzko – Elbląskim. Od Pani Kapitan naszego statku o wdzięcznej nazwie „Cyraneczka” dowiedzieliśmy się, że jest to jedyny taki kanał na świecie. My odbyliśmy czterogodzinny rejs najciekawszym odcinkiem, gdzie statki na odcinku 9,6 km płyną kanałem, by za chwilę wspinać sią po kilku łąkowych pochylniach pod górę i znów kanałem i znów pod górę – łącznie na wysokość 99,5m. Najciekawsze jest to, że konstrukcja pochodzi z XIX wieku, pochylnie napędzane są wyłącznie wodnymi kołami łopatkowymi, a cała ta skomplikowana maszyneria nadal działa perfekcyjnie. Na statku można było przy kawce lub herbatce oglądać malownicze okolice kanału, słuchać Pani przewodnik o historii i teraźniejszości całej konstrukcji jak też obejrzeć film tematyczny.

Po południu udaliśmy się do Elbląga.  Najpierw był smaczny obiad na starówce w piwnicznej restauracji Victoria oraz godzinka „wolnego” na zakupy pamiątek. Zwiedzanie Starego Miasta rozpoczęliśmy od Ratusza Staromiejskiego. Słowo „stare” ma tutaj wszędzie  jedynie symboliczne znaczenie gdyż to wszystko ma dopiero 10 do 20 lat. Jak opowiadała Pani przewodnik, jeszcze kilkanaście lat temu były tutaj tylko ruiny i fundamenty zburzonych przedwojennych kamieniczek. A teraz… W dalszej kolejności zwiedzania była Katedra Elbląska pod wezwaniem Świętego Mikołaja. Obiekt sakralny, po którym po wojnie pozostały jedynie niebezpiecznie rozchylające się mury. Mozolnie odbudowywany i restaurowany stanowi dziś perełkę architektoniczną Elbląga i posiada najwyższą spośród wszystkich kościołów po prawej stronie Wisły wieżę. I jedynie surowe białe wnętrze przypomina o jego tragicznych losach. Spacerowaliśmy po nadbrzeżnym Bulwarze Zygmunta Augusta oraz obejrzeliśmy ocalałą z wojennej pożogi Bramę Targową.

A wieczorem … Pan Komendant zrobił zbiórkę, wyróżnił wszystkich Listem Pochwalnym do Rodziców i niespodzianka. Zorganizował nam DYSKOTEKĘ kończącą obóz. Wszyscy świetnie się bawiliśmy.

Chcemy więcej takich obozów wyjazdowych !!!

Tekst: Samorząd obozu wyjazdowego w składzie: