Naszego obozu dzień drugi

W dniu 2 sierpnia młodzież kieleckiego hufca będąca na obozie wyjazdowym kontynuowała swoje wycieczki. Tym razem poznawaliśmy Ziemię Warmińską.Zwiedzanie tym razem już z udziałem przewodnika Pana Romana Brzeskiego rozpoczęliśmy od ufortyfikowanego kompleksu obronnego oraz znajdującej się na jego terenie Katedry Fromborskiej. Pan przewodnik z dużą pasją opowiadał nam o wydarzeniach z 2010r. kiedy to w obecności władz kościelnych, przy przepięknej oprawie artystycznej w katedrze odbył się ponowny pogrzeb odkrytych kilka lat wcześniej szczątków Mikołaja Kopernika, który we Frąborku pracował i prowadził swe badania kosmosu ponad 30 lat. Przez przeszkloną podłogę zobaczyliśmy grób (trumnę) Kopernika, a w dalszej kolejności poznawaliśmy wnętrze i historię katedry. Frombork to malutkie, liczące niewiele ponad 2 tys. osób miasteczko, jednak atrakcji turystycznych ma sporo. Zatem po obiedzie w Domu Kopernia zwiedziliśmy Muzeum Mikołaja Kopernika oraz odbyliśmy spacer po rynku na którym na ławeczce siedzi czekając na turystów sam Kopernik (oczywiście odlany z brązu). Z fromborskiego portu mieliśmy również okazję zobaczyć panoramę wzburzonego Zalewu Wiślanego, Mierzei Wiślanej, a także – z oddali – terytoriów rosyjskiego Obwodu Kaliningradzkiego. Z kolei z portu w Tolkmicku mogliśmy oglądać z przeciwległego brzegu Krynicę Morską.

Na koniec dzisiejszego dnia w miejscowości Kadyny swe podwoje otwarła przed nami dawna posiadłość prawdziwego cesarza. Poznaliśmy historię oraz oglądaliśmy Pałacyk Letni Niemieckiego Cesarza Wilhelma II oraz całą jego posiadłość wraz ze stadniną koni. Dziś odrestaurowany pałacyk pełni rolę hotelu, natomiast stadnina jak ponad 120 lat temu tętni życiem koni, kucyków, kóz i drobniejszych zwierzątek.

Uffff…. Było co oglądać, choć sił ledwo starczyło. Ale co tam, jutro jeszcze ciekawszy dzień. Czeka na nas Pomorze: zwiedzamy zabytki, miejsca pamięci, pomniki i obiekty sakralne Trójmiasta i okolic.