JAK ZAPLANOWAĆ PRZYSZŁOŚĆ EDUKACYJNO-ZAWODOWĄ?

Nad odpowiedzią na to pytanie podczas warsztatów grupowych zastanawiali się uczniowie Szkoły w Darominie wspólnie z doradcą zawodowym z Młodzieżowego Centrum Kariery OHP w Sandomierzu.

Zajęcia miały na celu uświadomienie młodym ludziom znaczenia wiedzy o różnych ścieżkach kształcenia, zdobywania kwalifikacji oraz trendach panujących na współczesnym rynku pracy, w świadomym planowaniu kariery edukacyjno – zawodowej.

Uczniowie podczas zajęć uzupełnili informacje na temat systemu edukacji po reformie, zastanawiali się nad możliwościami kontynuowania nauki po ukończeniu szkoły podstawowej, oraz nad motywami wyborów edukacyjno- zawodowych. Tworzyli listę wad i zalet poszczególnych typów szkół ponadpodstawowych. Zastanawiali się nad doborem odpowiednich typów szkół i kierunków kształcenia do konkretnych predyspozycji i zainteresowań wraz z zaproponowaniem ścieżki edukacyjnej. Podczas zajęć doradca podkreślał znaczenie umiejętnego wyszukiwania informacji jako kluczowy element procesu kształtowania własnej drogi zawodowej.

 

Fot. 1-6. Młodzież podczas zajęć z doradcą zawodowym MCK Sandomierz.

 

Autor tekstu: Monika Kozakiewicz.

Autor zdjęć: Monika Kozakiewicz, uczniowie.